Rysk roulettebloggning #2 – går vi mot bättre tider? ~gm~

Våffeldag. Och jag har (fortfarande, aldrig haft) våffeljärn. Jag och Mr Lööve var ändå sugna på pannkakor hellre än våfflor. Tunna frasiga pankisar går att variera i det oändliga. Jag fick ett nostalgiryck och började tänka på den där sylten jag växte upp med. Hemma, i skolan, fritis. Pannkakssylt. Ni vet den där ”billiga” mixen av äpplemos (30%), jordgubbssylt (10%) och hallonsylt (10%) – som köptes in istället för en ”dyr” jordgubbssylt (50%). BOB pannkakssylt. Vi gick runt i 3 olika mataffärer men ingen av dem hade ”pannkakssylt”.
Nog måste vi väl ha fått bättre ekonomi som FOLK beaktat ifall den ekonomiska sylten fått ge vika för de rejälare sorterna? Det bidde en jordgubbssylt och jag orkade hela 2 pannkakor innan jag blev tvärmätt. Mr Lööve orkade med 3. Men han ångrade att han åt upp sin tredje. 😀

Om Gloria Mundi

fd AB-bloggare. Stockholmare, "kärlekoman", studerar och jobbar. Älskar många människor samt fotografera, konst, musik och att vara kreativ på flera olika sätt. Rättfram, rättvis och ibland "besserwissrig". Bildbloggar ofta. Gör egna "bloggkreationer".
Detta inlägg publicerades i Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rysk roulettebloggning #2 – går vi mot bättre tider? ~gm~

  1. Jag skriver:

    Så kan man också försöka tolka det ekonomiska läget, haha! Syltstatistik.

Lämna en kommentar